čtvrtek 28. května 2015

Chřestová polévka


Letošní jaro jsem se poprvé odvážila uvařit něco z chřestu. Pod ruku mi padl chřest bílý, ale věřím, že úplně stejně by se pracovalo s tím zeleným. Syrový chřest mi chutnal trochu jako hrášek a uvařený, to byla lahůdka. Vůbec nechápu, proč jsem nikdy před tím tuhle polívku nejedla :-) Od teď se na jaře bez chřestu neobejdu :-)...receptů existuje určitě nespočet, já uvadím recept přesne tak, jak jsem vařila já..

INGREDIENCE:
  • 12 stonků chřestu
  • 1 jarní cibulka s naťí
  • lžíce másla
  • 1 litr kuřecího vývaru
  • 1/2 kelímku smetany na vaření
  • sůl, pepř, dýňová semínka
POSTUP:
  • Chřest si oloupeme, odřízneme dřevnatou část a nakrájíme jej na kolečka
  • Máslo rozehřejeme a lehce na něm osmáhneme nakrájenou jarní cibulkuCi tak, aby ještě nezezlátla
  •  Cibulku zalijeme připraveným vývarem a přivedem k varu. Přidáme chřest a vaříme asi 20 minut.
  • Polévku rozmixujeme a přidáme smetanu
  • Ozdobíme cibulkou a semínky


Žádné komentáře:

Okomentovat